EXCELLENT CUSTOMER SERVICE

Hotel berbintang di Yogyakarta ( Grand Aston*****/ Phonix**** / Ibis***/ MM UGM ) / 18-20 September 2012 / IDR 5.500.000,-

DESKRIPSI TRAINING
Salah satu kunci sukses dari keberhasilan dalam meningkatkan penjualan adalah dengan berinteraksi dan menjalin hubungan baik dengan customer, dengan cara memberikan pelayanan yang memuaskan. Dengan berinteraksi dapat membangun kesempatan untuk mempromosikan produk, layanan dan perusahaan. Namun tidak mudah bagi pihak perusahaan untuk menjalankannya. Sukses dalam menciptakan kepuasan pelanggan sangat tergantung dari tingkat keahlian customer service. Dalam training ini akan dibahas bagaimana meningkatkan keahlian peserta menjadi customer service yang handal.

MATERI TRAINING
1.    Understanding the service
a.    The Basic Concept of Customer Service
b.    The role of customer service
2.    Delivering the best service
a.    The Ten Commandments of great Customer Service
b.    Enhancing ability in delivering Effective Customer Service
3.    Understanding the customer
a.    Needs of customer
b.    Why customers switch the service provider?
c.      How to handle customer
d.    How to handle difficult customer
4.    Handling complaint
a.    Effective Complaint Handling Process
b.    Understanding Customers’ Points Of View
c.       Build Effortless Rapport With Your Customers
5.    Written Exercise
6.    Etiquettes in Customer Service
a.    The Objectives
b.    The Function
7.      Role Play 1 – How to deliver the best service?
8.    The Basic skill of Customer Service Personnel
a.    Appearance
b.    Attitude
c.      Language
d.    Body Language
e.    Behavior
9.    Role play 2 – How to deliver the service?
10.    Wrap Up
a.    Do’s and don’ts in customer service
b.    Customer Service Excellence in several companies

PESERTA TRAINING
Semua karyawan di bagian garda depan / bagian pelayanan pelanggan.

WAKTU & TEMPAT
18-20 September 2012
08.00 – 16.00 WIB
Hotel berbintang di Yogyakarta ( Grand Aston*****/ Phonix**** / Ibis***/ MM UGM )

INSTRUKTUR
Djati Yulitriarso, Drs., MM

METODE
Presentation, Discussion, Case Study, Evaluation Pre test & Pos Test

FASILITAS
1.    Training Module
2.    Training CD contains training material
3.    Certificate
4.    Stationeries: NoteBook and Ballpoint
5.    Jacket or waistcoat or T-Shirt
6.    Bag or backpackers
7.    Training Photo
8.    Training room with full AC facilities and multimedia
9.    Once lunch and twice coffeebreak every day of training
10.    Qualified instructor
11.    Transportation for participants from hotel of participants to/from hotel of training

REGISTRASI PESERTA
Biaya kursus: Rp. 5.500.000,- per orang (Non Residential)
Pembayaran dapat dilakukan melalui transfer dinomor rekening:
PT Bank Mandiri Cabang Yogyakarta Sudirman
No. Rek.  137-00-0735491-9
a/n PT. BEXCELLENT MITRA CEMERLANG

INFORMASI TRAINING
Bexcellent Consultant
Jl. Parangtritis Km 6,5 (Komplek Kampus ISI) Sewon, Bantul, Yogyakarta
Phone     : 0274—7855441          Fax. : 0274—414137
E-mail     : fajarianto15@bexcellentjogja.com
Website    : http://www.bexcellentjogja.com
Cp: Fajar (087 839 890 326)

FORM REGISTRASI

Satu pemikiran pada “EXCELLENT CUSTOMER SERVICE

  1. Ping balik: AGENDA TRAINING 2012 « trainingjogja

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s